Waaw - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Tini Verbrugghe - WaarBenJij.nu Waaw - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Tini Verbrugghe - WaarBenJij.nu

Waaw

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tini

04 Februari 2007 | Guinea, Conakry

waaaaw Afrika is fantatisch!!!!! heerlijk leven hier, en duizend dingen om in te verdiepen, te ontdekken en te leren!!! Moeilijk om nu veel te vertellen want heb nu weinig tijd maar vooral... wil ik eerst m'n gevoel volgen en alles eerst nog wat op me laten afkomen, helemaal onderduiken en aanpassen aan alles hier. Want echt ALLES is hier anders, maar ECHT mooi, zo mooi, ik kan niet wachten om alles te ontdekken!! En de muziek... de muziek is alles hier!!! eerste djembeles van Sekou gehad en voelt zo goed!!! 's avonds liederen om mij te verwelkomen, hun stemmen, hun tonen, hun ritmes,... zooooveel te leren, en ik ga ervoor!!!!!!

• 04 Februari 2007 - 18:03

Jan:

Heej Tini,

Goed voor je dat het allemaal meevalt ! Ik hoop dat je je verschrikkelijk amuseert de komende maanden ! En doe ze daar de groete ;-) :p

Ciao !
    Jan xxx

• 05 Februari 2007 - 08:48

Elise:

Tiniwini,

Geniet meisje!!! van die duizend nieuwe dingen, van die hartverwarmde ervaringen.

Geniet!

• 06 Februari 2007 - 20:06

Chanel:

ik ben echt stikjaloers op je maar gun het je zooo je keek er al zo lang naar uit en eindelijk ben je daar. Het zal de tijd van je leven worden (was bij mij ook zo). Echt ga er volledig voor! Zo'n ervaring maak je niet veel mee dus laat je meeslepen met de natuur, cultuur, ...... en vooral je gevoel! Maak het beste ervan maar ik weet dat dit zeker zal lukke. Ik zal je volgen op het net... smakkerd en am je!! we gaan je misse en k hou je op de hoogte van het leve in belgie é xxx

• 07 Februari 2007 - 17:12

Grote Zus:

Ja ja ja... :)
    Ik ben de saaiste van de 3, hóe kan ik dat nu ooit gaan volgen?

Heb gisteren een heel uur geluisterd naar Afrikaanse muziek (i/e programma op UrgentFM) en Afrika stijgt enorm op mijn lijstje droombestemmingen.

Da's helemaal jouw schuld :) Je hebt je Afrika-microbe hier thuis laten rondslingeren en die is nu overal aan het bijten (Dolly is er stilletjesaan zelfs weer Afrikaanse mini-dreadlocks van aan 't krijgen..)

Live the African Rhythm, ma petite!

• 07 Februari 2007 - 17:32

Lauren:

hey, kvind echt sjiek da je je daar amuseert hopelijk mag je ng veel toffe dingen meemaken grtz xxx

• 08 Februari 2007 - 09:51

Martijn:

Heel erg leuk om te horen dat je het erg naar je zin hebt,Ik zit hier bijna in de sneeuw, en jij kan lekker zwemmen mmmmmmm
    Doe Sekou en zijn broers en zusters de groeten..
    Veel plezier Martijn Groetjes Tanamona

• 08 Februari 2007 - 19:39

Linde:

Hey Tini!!!
    Super zeg dat je nu in Afrika zit! Kben megatrots op je (en ook een beetje jaloers)
    Maar kweet gewoon dat het een magazalige ervaring voor je wordt!
    Geniet met volle teugen zou ik zeggen!
    Liefs
    Lindeke

• 08 Februari 2007 - 23:21

Lara:

Dag Tini,
    ik vind het echt leuk om deze site te bezoeken! zo leer ik ook wat van uw vrienden en kennisen kennen. En natuurlijk ook uw ervaringen!! maar dank ook voor uw mails in hotmail. je bent een schat.
    dikke zoen
    hier is de sneeuw voorbij. twee dagen maar, als ik erover nadenk, heb ik het ervaren als een droom.. net zoals jij je het ook nu enkel kunt inbeelden. ; )

x
    geniet van de aarde!
    en van uzelf! je bent het waard!

't bassistje

• 09 Februari 2007 - 18:52

Nonkel Frits:

waaw, toffe site, momenteel overheerst het zalige gevoel dat je veilig ter plekke geraakt bent, wereldveroveraarsterke!Ben me een beetje aan 't inwerken want Guinea is totaal onontgonnen terrein in mijn aardrijkskundige tuin... We volgen je op de voet..duimen mee voor een tof verblijf en blijven supernieuws-gierig uitkijken naar meer...

• 09 Februari 2007 - 19:28

Jasmien:

Hey Tini ...

Onthou alles wat je meemaakt maar goed want wie weet zal ik ook nog wel eens naar Afrika vertrekken voor dieren-vrijwilligerswerk ;o).
    Geniet ervan en tot .. juni zeker?

Groetjes, Jasmien xXx

• 10 Februari 2007 - 18:31

Ian:

Behow,
    Die Verbrugghes zijn toch nog straffe gasten hé. Tini, kweet niet meer wat je gezegd hebt dat je daar ging doen. Maar wat je ook ging doen, doe het goed. Maar er het beste van... Dit zijn herinneringen die je voor de rest van je leven zult blijven koesteren.

Blijf wel met je voeten op de grond hé, zo kun je van niet te hoog vallen.

Tot kijks,
    de ballen, Ian
    Heyst leeft

ps: je mist wel carnaval hé ;-)

• 11 Februari 2007 - 11:26

Jean:

hey

ik ben blij te horen dat het meevalt hopenlijk kun je het volledig naar je zin hebben daar. zoolang je je niet te veel aanpast he dat je straks mss geen zin meer zal hebben om terug te keren. doe ze daar de groeten en zorg maar dat je elke kan die je daar krijgt om te doen of mee te maken dat je die grijpt met je bijde handen.

groetjes de jean. x

• 11 Februari 2007 - 21:12

THUISFRONT:

zopas telefoontje gehad met tini; ze had een tekstje klaar voor deze site,maar verbinding is mislukt.
    Kort samengevat : momenteel terug rellen in conakry; maar met tini alles prima: klonk gezond en gelukkig; dolenthousiast over haar dagelijkse lessen muziek en over haar nieuwe familie
    verhuist nu voorlopig een weekje naar het paradijselijk eiland voor de kust van conakry : ROOM.
    Misschien duurt het dus wel tot volgende week voor we iets van haar horen
    Aan alle fans warme en gelukkige groeten van tini; en van ons natuurlijk : mam,pap en iki.

• 12 Februari 2007 - 16:45

PIERRE VAIANA:

PIERRE VAIANA
    12 Feb 2007 17:43 uur
    HI, I am a teacher of Tini (Dworp) and I have friends in Conakry. I know what's happening there right now and it's not safe. The airport is taken by the army, there are no more SN flights. I would like to have Tini's number and ask her to get in touch with my friends there. Great djembefola master Mamady Keita and his wife Monette.
    please ask her to call MONETTE at 00 224 64 56 38 98 and try to get into a safe place with them.

Thank you,

Pierre Vaiana, 0476 796 154

• 13 Februari 2007 - 20:35

Papa En Mama:

we hebben deze middag gebeld naar de gsm van Tini. Ze klonk heel goed, door de slechte verbinding heen. Ze is niet verhuisd naar het eiland 'Room'. De boten mochten niet vertrekken van het leger. Ze is nu ondergebracht naar een gedeelte van Conakry, bij een vriend van het gezin Touré. In dit gedeelte van de stad is helemaal niets te merken van de rellen. Zij kan daar gewoon de straat op. Helaas voorlopig geen muziekschool meer!

We zijn gerustgesteld over haar logement, en haar opvanggezin, die alles in staat stellen om Tini de meest veilige omstandigheden te bieden!
    Tini is alvast héél tevreden!
    Internetten kan ze voorlopig niet.

• 14 Februari 2007 - 11:38

Sylvie:

Hey tini,

Amuseer je daar te pletter en geniet vooral!!
    Heel erg bedankt voor je kaartje en cadeau voor jolan!!! Vond het echt super!! Je moet zeker eens op bezoek komen als je terug in Belgïe bent, hij zal al een grote jongen zijn.
    Veel plezier en wees voorzichtig! Groetjes sylvie, wouter en jolan

• 14 Februari 2007 - 14:24

Tante Nelly Z.Andrea:

Wij zijn zo blij om het berichtje. Formidabel ! Het zal een echte ervaring worden voor jou, Tini, op alle gebied. Wij wensen je jet allerbeste en zoveel moois met aangepast muziek en liederen voor ieder dag van jouw verblijf. Wij leven met je mee ! Vooral tante Nelly is zo bekommert met jou ! Heel veel liefs van ons beiden aan onze flinke meid ! Daag Tante Nelly en Andrea

• 16 Februari 2007 - 14:22

Meterke Ann:

Hey Tini, blij te lezen dat je gastgezin je zo veilig mogelijk probeert onderdak te geven.
    Eventjes geen muziekles maar wel een onvergetelijke ervaring waar je later vaak aan zal terugdenken. Probeer maar zoveel mogelijk je oorkes en oogskes de kost te geven. dikke zoen en tot betere tijden MET internetverbinding.volgende week gaan we heel waarschijnlijk eten met je Bongokado en zullen aan je denken en klinken op een ontspannener politiek sfeertje !smakkiesmak Ann, Luc & Rabelle

• 18 Februari 2007 - 21:46

THUISFRONT :

deze avond telefonisch contact gehad met tini :
    tini zelf heeft tot hiertoe weinig gemerkt van de vreselijke gebeurtenissen in guynée...ondertussen heeft men haar toch veilig kunnen onderbrengen op het droomeiland ROOM, waar ze wellicht blijft tot het weer veilig is in conakry. Gezien de staat van beleg voorlopig nog duurt tot 23 februari, denk ik niet dat we snel iets kunnen verwachten qua info van haar uit op deze site; gezien ze op het eiland room geen internet ter beschikking heeft. Ze staat zelf wel te popelen jullie veel te vertellen, maar dat kan dus nog een tijdje duren
    Maar kort, komt het hierop neer : tini blijft echt geraakt door de wijze waarop de muziek daar in het dagelijkse afrikaanse leven zijn plaats krijgt; en zo weet iedereen die tini kent, dat tini ondanks alles daar momenteel gelukkig is. Dat hoor je trouwens ook goed aan haar stem.

Een ferme opsteker alvast voor haar gastgezin seikou
    touré en voor de mensen van de organisatie: will en martijn. Bedankt !

• 24 Februari 2007 - 01:25

Lauren:

heeey tini thnx vo je smsje wi kben der heel blij mee!!!kzou zeggn blijf je gewoon amuseren é grtz xxx