artalive - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Tini Verbrugghe - WaarBenJij.nu artalive - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Tini Verbrugghe - WaarBenJij.nu

artalive

Door: tini

Blijf op de hoogte en volg Tini

04 April 2007 | Guinea, Conakry

gegroet,

heb er sinds k terug ben van Dakar n behoorlijk rustig weekje opzitten alhoewel k't gevoel heb dat mn afrikaans leven hier nu pas echt in gang geschoten is.

zondag voor't eerst n jazznummer met n afrikaan gespeelt! Sekoumar, gitarist en schilder waar ik de laatste dagen mijn avonden mee heb gespendeert. gisteren een van zn schilderijen gekregen, n portret van Louis Armstrong. Beiden blij onze gemeenschappelijke passie ontdekt te hebben. Hij speelt vooral traditioneel afrikaanse ritmes maar 'Take Five' kent hij ook!! Heerlijk om na lange tijd nog eens dat goeieouwe jazzgevoel te hebben.
gisteren kwam er ook plots nog n andere gitarist bij die ook andere shit dan traditioneel speelt.
Ze spelen allebij in dezelfde groep en morgen ga ik met hen mee om te jammen in hun vaste stek!

voorbije zaterdag ook met een van de dronken barhangers naar n optreden geweest in een herberg bij ons in Hamdalay. Modern afrikaanse muziek met elek. bas, gitaar, drum, djembe en zang... en Waaaw wat was't er feest!!! Iedereen razend enthousiast om n dansende blanke in de club te hebben!

ondertussen ook opnieuw begonnen met de djembelessen en jammergenoeg moet k ook weer opnieuw die pijngrens over. Maar eenmaal erin, vergeet k die pijn.

vanmorgen met Pinelo, oude Italiaanse guineaan en barkeeper van mn vaste stek, voor de eerste keer wat verder Conakry ontdekt. Zijn naar Cimentine geweest waar hij n huis aan't bouwen is en waar ik voor't eerst de bergen van Guinee heb kunnen zien. En ook voor't eerst in een deeltje Conakry kwam waar er plaats en ruimte tussen de huizen is en dus ook n heerlijk windje.
Een wijk waar er nog plaats is om te bouwen en dus ook nog volledig in op & vol-bouw is. Na deze uitzichten, beelden en bijbehorende gevoelens sta ik te popelen guinee wat verder te ontdekken. Alleen wordt dit nog heel erg moeilijk met mijn in-Dakar-opgespendeert-budget. Maar hoe dan ook, heb nog 2 maanden de tijd om n manier te vinden nog es buiten Conakry te geraken.

en als laatst zowat het mooiste nieuws,
als alles goed blijft gaan, komt Abdoule zondag terug naar Conakry. hoop echt hard, want als dit doorgaat staat er me nog heel wat te wachten van ontdekkingen, kennis en genot!

tmooiste daar en tot vlug,

Tini

  • 04 April 2007 - 18:27

    Dana:

    dag twinkelend sterretje van me!!! heerlijk om te lezen hoe goed het je daar vergaat en hoe je geniet van de dingen die je ziet, hoort, smaakt....!
    Hier in ons belgenlandje ist momenteel ook heerlijk vertoeven...de lente begint er door te komen..maar je kent die grillekes hier ..koud, zon...blabllabl...%!!
    Khad vandaag ook dagje vrij om verder in mijn boek te lezn en te genieten vn mijn vrienden, zonnetje, en bende skaters int skatepark hier in gent ....

    het ga je goe wijveke!!! bighugzz&kisses,en altijd maar blijven gaan!! hihi, meestal rechtdoor, ma af en toe keer goe scheef :D toink!!!?*


    -XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX-
    Madamtje Dana*

  • 08 April 2007 - 15:56

    Lauren:

    Heey liefste Tini srr dak zo weinig berichtjes gest heb na je maar ik denk elke dag aan je. Bedankt voor je 2 lieve smsjes kben echt heel blij da je aan me denkt. Kheb al 2 keer proberen terug te st na da nr mo tga lik nie, wel jammer moja...Ik wou je gewoon ng zeggen dat ik je mis en dat ik je ng veel plezier toewens daar in het verre Afrika!!En als je terug bent zullen we zeker terug afspreken é, ik kijk er echt al naar uit!!! Amuseer je maar rot en tot gauw é!!! Tot dan, veel liefs Lauren xxx

  • 10 April 2007 - 12:19

    Sylvie:

    Dag tini,
    super dat het je zo goed vergaat daar. Geniet er met volle teugen van!!!
    Ik ben ook nog serieus aan het genieten van m'n klein ventje, want binnen een klein maandje moet ik terug gaan werken.
    En het is zo'n fantastische leeftijd voor het moment.
    Vele groetjes! sylvie en jolan

  • 10 April 2007 - 18:16

    De Paashaas:

    kot kot kedei, de paasklok legt een ei !
    witte, melk en fondant, 'tis weer allemaal voorbij.
    groetjes van de paashaas, de klokken van rome, en de kuikentjes rond de eiermandjes.
    En...???? Hebben de negerkes ook van dat lekkers???
    Of is Christus daar zo geen chocoladeliefhebber?

    Veel liefs vanuit Knokke,
    De paashaas

  • 11 April 2007 - 16:33

    Grote Zus:

    DAG ZUSSIE!

    In mijn paasei dit jaar zat er alleszins iets heeeeeel speciaals...


    !!!!!!!!!!!!!! - WERK - !!!!!!!!!!!!!!!

    Morgen mag ik mijn contract gaan tekenen: proefcontract van 6mnd bij een multimediaal marketingbedrijf in Gent. Spannend, mijn allereerste job en eindelijk eens betaald worden voor je werk. En als ik mag blijven na die 6 maand, krijg ik een firmawagen! Zie je me al zitten??? Ik ni!

    Mijn eerste werkdag begint op 23 april, dus nog 12 dagen en je grote zus is een 'working girl'... Waaah!

    Héel vele groetjes!










  • 13 April 2007 - 20:54

    N.ivan:

    Pasen is voorbij.De chocolade-eitjes zijn op.De paashaas(konijn) in de pot; maar die kuikentjes van verleden week . . .
    JESUS MENS BEGOT!!! da zijn nu KIEKENS.

  • 14 April 2007 - 06:46

    Ikweethetbegotniet:

    kennen de negerkes chocoladeeieren, of is het daar te warm?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guinea, Conakry

Mijn eerste reis

Conakry, Guinee.

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2007

Kindia-high

30 April 2007

rasta-culture!!

28 April 2007

vervolg

28 April 2007

Tabily

16 April 2007

poging tot freetown MISLUKT
Tini

Conakry, Guinee.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 36593

Voorgaande reizen:

01 Februari 2007 - 03 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: