vervolg - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Tini Verbrugghe - WaarBenJij.nu vervolg - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Tini Verbrugghe - WaarBenJij.nu

vervolg

Door: tini

Blijf op de hoogte en volg Tini

24 Februari 2007 | Guinea, Conakry

Voor we 2 weken geleden tevoet vertrokken zijn uit Hamdalay naar Boulbinet (omdat er geen txi's reden) heb ik dus 2 weken in het muziekcentrum gezeten in Hamdalay. Waar we een groot huis hebben en een groot terrein (tuin) omgrensd door muur, dus echt n rustige plek voor onszelf om ons ding te doen. Daar dus ook dagelijks djembeeles gehad met Sekou en Emerson, en ook 3 repetities meegemaakt met 't ballet van Sekou, 'Ballet Joliba'. Dit was dus de eerste keer dat ik overweldigd werd door de artiatieke akrikaanse kracht. Het is werkelijk n spectakel om n groep dansers samen te zien freaken en ontploffen op de basis van de ritmes van de muzikanten. En deze artiesten doen dit allemaal vrijwillig, 5 dagen op 7, de hele ochtend aan n stuk, ze worden enkel n beetje betaald als er n optreden is. hier dus opnieuw die ongelofelijk sterke afrikaanse kracht te voelen.
Ik zal 4 maanden mogen meerepeteren om zo ook n staaltje afrikaanse dans te leren. En ik voel dit aan als n ongelofelijke eer te mogen meerepeteren met deze artiesten.

Met Emmerson heb ik ook mn eerste muzikale klik mogen beleven, Hij speelde in't muziekcentrum iedere avond op zn gongoma en zingt met zn heerlijk diep puur afrikaanse stem wondermooie afrikaanse liederen die ik donjie donjie heb leren meezingen. We houden er allebij ongelofelijk van om samen te zingen en variaties en samenklanken te zoeken. 's avonds was het er altijd gezellig met een olielampje bij elkaar zitten en zingen en muziek maken.

M'n eerste dagen in Hamdalay ook heel veel aan Wil gehad, Nederlandse vrouw en ex-leerlinge van Arafan Toure, en ook een van de belangrijkste schakels van het bestaan van het muziekcentrum en het welvaren van deze familie! 'La directrice', ongelofelijk prachtige vrouw die me ongelofelijk goed en mooi heeft opgevangen bij mijn eerste stapjes in Afrika.

Heb die eerste weken in Hamdalay dus vaak meegeweest met Wil, naar de grote markt in Madina, 1e keer Boulbinet, Kora-centrum in Touwya,..

nog 8 minuten dus kort nog...

We blijven nu volgens de plannen van't moment nog tot maandag in het actieve Boulbinet en dan zouden we terug gaan naar Hamdalay.

Ik vind het hier echt fantastisch de max, ook mijn familie is geweldig, Madou (mijn mama hier)is een prachtvrouw, mijn 4 zussen, alle 4 zo verschillend maar ook zo geweldig, en natuurlijk Sekou,... een onvoorstelbare djembefola met mooie waarden en een goeie gids in mijn afrikaans leventje hier!!!

OK...done for today... heel veel liefs en afrikaanse kracht,

Tini

  • 25 Februari 2007 - 09:30

    Grote Zus:

    Tini, mijn liefste zusje,

    Ik vind het in één woord ONTROEREND... In wat je schrijft zit zoooooveel levensvreugde verpakt. Ik mis je keihard op zo'n moment.

    Ik heb het gevoel dat je je hélemaal laat meeslepen met de dingen rondom je, maar tegelijkertijd alles ook heel bewust beleeft. Dat is knap van je. Laat die volgende 3 maand maar komen!! Ons zusje is nog niet klaar met Afrika :)

    Dikke kus, X

  • 26 Februari 2007 - 07:51

    Meterke Ann:

    Waaw Tini, ik sta er een beetje paf van. Geweldig te horen dat je zo'n diepe, doorvoelde situaties en ervaringen aan het beleven bent.Je muzikale zieltje is gouden tijdekes aan het beleven :-)Fantastisch te lezen dat je jezelf er zo op en top in gevonden hebt en dat je zo bewust overal in opgaat en je eigen weg zoekt en vindt. chapeau !!! Ik volg met heel veel plezier je verdere stappen. dikke kus en shake your body !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guinea, Conakry

Mijn eerste reis

Conakry, Guinee.

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2007

Kindia-high

30 April 2007

rasta-culture!!

28 April 2007

vervolg

28 April 2007

Tabily

16 April 2007

poging tot freetown MISLUKT
Tini

Conakry, Guinee.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 36593

Voorgaande reizen:

01 Februari 2007 - 03 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: