Fote - Fore - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Tini Verbrugghe - WaarBenJij.nu Fote - Fore - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Tini Verbrugghe - WaarBenJij.nu

Fote - Fore

Door: tini

Blijf op de hoogte en volg Tini

10 Maart 2007 | Guinea, Conakry

Voor het eerst heb ik het even zwaar om dit avontuur alleen te dragen. Heb geen cultuurchoque gekend bij aankomst maar ik denk dat ik hem nu te verduren krijg.

Fote, Fore
blanke, zwarte

voor't eerst voel ik echt t verschil, de kloof die voor't eerst onopvulbaar voelt.

raar hoe ik Afrika plots even helemaal anders zie.

Maar hoedanook, hoe groot de kloof ook voelt, music keeps me alive.

misschien trek ik naar Senegal voor 2 weekjes, Abdoule heeft me uitgenodigd, maar moet eerst nog checken als ik wel geld genoeg heb om in Dakar te overleven, want het blijkt daar n stuk duurder te zijn dan hier.

Heb nog maar amper foto's getrokken en gefilmd omdat ik er niet zo van hou om met mn kodak rond te showen, doet de kloof alleen maar groter voelen. Maar aangezien ik t kabeltje thuis vergeten ben zal't dus ook niet lukken jullie iets te laten zien.

ondertussen dans ik ook de Gumbee. Salia, danser bij Ballet Joliba geeft me les tijdens de repetities van Joliba en ook af en toe hier in Hamdalaye. Hijzelf is n topartiest, echt schandalig onvoorstelbaar oneerlijk dat mensen zoals hen, artiesten van wereldniveau moeten scharrelen om hun familie eten te kunnen geven. De wereld is iets raars...

Het dansen zelf ligt me minder maar helpt me wel de muziek beter te verstaan en te voelen.

voor't moment ben ik benieuwd wat de toekomst me brengt...
ik laat t jullie weten...

OOOOOoooo, (byebye in Sousou)

  • 10 Maart 2007 - 18:53

    Mama:

    ....tof, wij gaan juist eens naar je site kijken, en je hebt zonet een nieuw verslagje gestuurd...'t is net of we je van zeer nabij horen....'t ja dit lijkt wel even op een dipje...maar ja, wees eerlijk...dat was ook te verwachten na zo een overweldigend begin toch ?

    Eigenlijk komt het erop neer dat je nu geconfronteerd wordt met het grote cultuur- en rassenverschil...en daarvoor wou je natuurlijk ook juist naar ginder hé tini....omdat je daar nu juist zo geboeid door wordt ..... dus dat zit goed....
    enfin, wij blijven in elk geval élke dag aan je denken, en missen je telkens weer...maar dit alles op een fundament van heel veel bewondering en respect voor jou, dat je dit avontuur aangaat, niet zomaar roekeloos maar zelfbewust....en natuurlijk vraagt dat nu en dan zijn prijs....maar voor zover we kunnen voelen, is die prijs nog steeds de moeite....
    en weet je.... wij ook zijn reeds zeer benieuwd, en kunnen bijna niet wachten....wat de toekomst jou daar brengt.....1 ding is zéker.....3 juni ben je terug, en dat is belangrijk voor ons...maar dat kort elke dag een beetje in....dus geniet maar verder met volle teugen.....

    vele kussen en knuffels van
    mam, pap, iki, kurt, winie en dolly; en via de skype ook van rien en maira natuurlijk ...

  • 18 Juni 2007 - 22:35

    Paola Diallo:

    Ook byebye in Fulah =)..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guinea, Conakry

Mijn eerste reis

Conakry, Guinee.

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2007

Kindia-high

30 April 2007

rasta-culture!!

28 April 2007

vervolg

28 April 2007

Tabily

16 April 2007

poging tot freetown MISLUKT
Tini

Conakry, Guinee.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 36586

Voorgaande reizen:

01 Februari 2007 - 03 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: