luxe-Afrique - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Tini Verbrugghe - WaarBenJij.nu luxe-Afrique - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Tini Verbrugghe - WaarBenJij.nu

luxe-Afrique

Door: tini

Blijf op de hoogte en volg Tini

15 Maart 2007 | Senegal, Dakar

Voort moment zit ik in een luxevilla in Dakar, Europese luxe maar afrikaans getint. Maar dit alles stiekem voor de francaise van wie deze villa.

Vanacht overnacht in een gehuurde kamer. Europese luxe alweer maar ook ietwat-europesere-prijzen jammergenoeg.

Abdoule aka Mamadou is fantastische companie, ik leer constant bij van alles wat ie vertelt en laat zien. Artiest in hart en nieren, percussionist-schilder-acrobaat-reiziger(en stiekem poëet).

Dakar voelt na Conakry plots heel Westers getint luxueus afrikaans aan. Het stukje Dakar hier is heel stads, hier zijnt allemaal huizen, deftige huizen en behoorlijk propere straten. De mensen leven hier voelbaar in veel betere leefomstandigheden dan in Conakry.

De mensen die ik hier al ontmoet heb voelen ook helemaal anders aan dan de Guineanen.
Hebt gevoel dat de fore-fote-kloof hier al anders is dan in Guinee. Misschien door het toerisme dat hier hoger procenteerd.

heb moeite mijn enthousiasme in te houden, wil niet weer diezelfde choque beleven maar toch kies ik om opnieuw enthousiast en heerlijk te genieten nu t weer allemaal zo fantastisch voelt.

maar kga t stoppen want tis hier even te hard genieten om aan de computer te plakken.

haaihoo,

De Dakaarse sterk doorwinde felle zon schenkt hier diepwarme en nieuwe kleuren, tot geheel nieuwe compositie.