l'enfant de la rue - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Tini Verbrugghe - WaarBenJij.nu l'enfant de la rue - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Tini Verbrugghe - WaarBenJij.nu

l'enfant de la rue

Door: tini

Blijf op de hoogte en volg Tini

17 Maart 2007 | Senegal, Dakar

Mallékum Salam

telkens meer mag ik ontdekken op weg te zijn met n straatkind...
steeds vaker voel ik me weer in Oliver Twist maar dan aan Oliver's zij.

Kan voor heel even meeleven in het leven van Abdoule, een kind opgegroeid in de straten van Dakar, een leven in de onderwereld, met een gloeiend hart groeiend naar meer eigenwaarde. De kracht van God is groot.

Senegal is prachtig, ik hou van de kleuren die het zonlicht hier geeft,
ik hou van de wind die hier razendrond waait.
Ik hou van het dwalen door straten met veralen.
Ik hou van de ontmoetingen gezonden door God om me te laten inzien wat ik inzien moet.

K wordt de laatste dagen vaker aangetrokken door het gemeenschappelijke van ons hart en ons geloof. Zowel de Islamitische verhalen als die van Christus worden me steeds duidelijker!

Salam Mallékum

  • 18 Maart 2007 - 13:28

    Tts Nelly-Andrea:

    Tini, volgens het gelezen berichtje ervaart je heel veel diepe waarden !Blij omdat jij zoiets mag en kan beleven.Hou jouw ogen ,oren en vooral jouw hart wereldwijd open ! Geweldig !
    tts Nelly en Andrea

  • 18 Maart 2007 - 21:57

    Grote Zus:

    Op een late zondagavond wens ik je mijn mooiste slaapwel.. Normaal zou ik zo ongeveer nu in mijn bed kruipen terwijl jij boven met de deur open je laatste noten dwarsfluit fo pianoot, tot ik uiteindelijk op de muur bonk en jij even later nog eens slaapwel roept :)

    Zusje, mogen de Afrikaanse bedden SUPERzacht zijn en de Afrikaanse dromen SUPERzalig. Vanuit je vertrouwde warme Belgische nest een goeie ouderwetse slaapwelknuffel, X

  • 18 Maart 2007 - 22:53

    Mam En Pap:

    thanks tini voor je senegalese nummer....het deed véél deugd je eens te horen...hoe kort ook....we hebben er veel aan....elk berichtje van je, laat hier een warme gloed achter...we zouden het wel telkens weer herlezen....
    in elk geval zorg je er wel voor dat het bestand in onze gsm echt verbluffend internationaal wordt : tini guynée, tini dakar...net zoals bij rien vorig jaar : rien lets, franse rien....

    fijn te mogen ervaren, dat je alles heel bewust beleeft...zo kennen we je..en hebben we je graag....zorg alleen, dat je niet teveel vergeet en ons véél kan vertellen als je thuis komt....
    ik hoop dat je je dagboek verder onderhoudt...
    we zien ons al zitten in juni : heerlijk op het terras met iedereen, en luisteren naar je warme afrikaanse verhalen....


    een dikke knuffel,
    dat het verder goed mag gaan,
    blijf voorzichtig lieve tin!
    mam, pap,winie, dolly


  • 19 Maart 2007 - 09:54

    Meterke Ann:

    Hey Tini, na een supertoffe shortski met Luc's firma, heb ik nu ook wel ontzettend genoten van de mooie kleuren, zon, bergen van onze moeder natuur en heb ik ontzettend boeiende mensen ontmoet, heb ik kunnen genieten van echte leute en plezier, heb ik warmte gezien( jaja zelfs in de sneeuw) tussen mensen met eenzelfde passie maar verschillende capaciteiten, achtergronden en karakters.
    MAAR wat JIJ nu aan het beleven bent is wel een veel ingrijpendere, meer confronterende gebeurtenis.
    Het doet me ontzettend veel deugd je mooie woorden te mogen proeven.
    De Afrikaanse wereld opent je blik in vele richtingen, de nieuwe inzichten die je hierdoor krijgt kan niemand je ooit nog afnemen, je neemt ze mee in je verdere leven.
    Wat een verrijking,prachtig !
    dikke zoen en een warme knuf van je meterke en co

  • 19 Maart 2007 - 19:50

    Linde:

    Hey Tini!
    Wat leuk om je verhalen te lezen! Doet me terug denken aan mijn maanden in Engeland en Thailand... Ik ga deze zomer trouwens samen met men vriend Sander een maand terug naar Thailand! Leuk he!
    Maar Afrika... als ik je verhalen lees krijg ik suuuuperveel zin om daarheen te trekken. Echt mooi dat je die cultuur van zo dichtbij kan leren kennen.
    En dan de muziek... waaauw, lijkt me echt super gewoon!!!
    Geniet er maar van Tini, de momenten die je nu beleeft behoren tot de mooiste van je leven... Dus leef en geniet met volle teugen!!!
    Liefs
    Lindeke

  • 20 Maart 2007 - 19:49

    Mam:

    vanavond op ons menu.....frietjes met ei...
    omdat anders onze eitjes over datum gaan, nu onze grootste eitjesverslindster niet meer thuis is.....
    het deed ons alweer even mijmeren over jou: we kregen even die aanstekelijke geur van dat typische tinigerecht in onze neus:
    gebakken krieltjes in de wok met roerei en een halve kilo geraspte kaas erop.....krijg je nog geen zin tini ?????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Senegal, Dakar

Mijn eerste reis

Conakry, Guinee.

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2007

Kindia-high

30 April 2007

rasta-culture!!

28 April 2007

vervolg

28 April 2007

Tabily

16 April 2007

poging tot freetown MISLUKT
Tini

Conakry, Guinee.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 36590

Voorgaande reizen:

01 Februari 2007 - 03 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: