Gorée - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Tini Verbrugghe - WaarBenJij.nu Gorée - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Tini Verbrugghe - WaarBenJij.nu

Gorée

Door: tini

Blijf op de hoogte en volg Tini

21 Maart 2007 | Senegal, Dakar

Gisteren voor het eerst echt dat vieze toeristengevoel gehad toen we de boot namen naar Gorée. Veel te veel blanken om me heen, toeristen met veel geld die me pijnigen met de gedachte aan mijn veel te beperkte budget om Senegal te bereizen en aan het feit dat ik zelf ook al toerist bekeken wordt. Maar goed, dat is dan ook wel n beetje zo.

Gorée is n fantastisch eilandje, heel erg klein maar heerlijk. Het Eilandje werd zowel door Potugal, Holland, Engeland en Frankrijk gekoloniseerd en toch is het net Italië. Heel speciaal om precies in Italië rond te lopen maar dan tussen de zwarten. Er zijn veel koloniale ruïnes, Romeinse architectuur. Héél speciaal! Het eilandje woont vol van de kunstenaars, schilders, die hun brood verdienen aan de toeristen. Overal grote groepen prachtige schilderijen die het mooiste der Afrika uitademen.

  • 23 Maart 2007 - 11:15

    Kris:

    waah tinitje!!
    kzijn zo blij dajet goed maakt, ma k wist wel da jij altijd op je pootjes terecht komt.
    ier in knokke ist same old, same old news.

    allez kom ma naar huis met e goed lief! :D

    laat ze daar maar een poepie ruiken!

    khoop daje nog veel mooie momenten mag meemaken.

  • 23 Maart 2007 - 20:09

    Ttes Nelly-andrea:

    wgn schrven lijk jpapa ! Zg is dt mn een levtje ! ja dade 'is nog al een twade ! Prfiteer vn alles dat je gegven wordt ! Carpe Diem !
    het allrbste van de 2 masoeurkes !

  • 24 Maart 2007 - 07:44

    Papa:

    kzoe kik dadazo nie zegge wè !
    enook...
    skrieft gie in joen eigen toale.
    wiedre giedre en ziedre!
    ik schijf wel wet Wulder, gulder en zulder.
    enfin Tini, zo hebt ge nog een beetje voeling met dat echt inheems belgisch taaltje!
    't ga je goed.. fijn van zo regelmatig iets van je te horen!
    paps

  • 24 Maart 2007 - 19:31

    Lara:

    Hey Tini!
    Je zit precies overal!
    zalig.

    ik heb een mooi tekstje, het voelt heerlijk om steeds weer opnieuw te lezen, het staat op mijn hoofdkussen die ik vandaag heb gekocht:
    Straks ga ik
    de zon verstoppen
    onder de deken
    komt het donker
    komt de nacht
    waarop de hele wereld wacht
    komen de sterren
    komt de maan
    en ik alleen
    heb dat gedaan
    (Ed Franck)
    ..
    en da's overal,
    is het nu hier of in Senegal
    (Lara Rosseel) ;)

    Het ga je goed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Senegal, Dakar

Mijn eerste reis

Conakry, Guinee.

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2007

Kindia-high

30 April 2007

rasta-culture!!

28 April 2007

vervolg

28 April 2007

Tabily

16 April 2007

poging tot freetown MISLUKT
Tini

Conakry, Guinee.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 36592

Voorgaande reizen:

01 Februari 2007 - 03 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: